گروه اقتصادی: چند روز پس از نخستین گزارش نظارتی مجلس درخصوص انحراف‌ها و تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و تاکید بر اینکه سهم بخش‌های اقتصادی پرداخت نشده است، دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها از محقق شدن یارانه بخش تولید شامل پرداخت‌های نقدی و سهمیه‌ای به بخش‌های صنعت، کشاورزی، حمل‌و‌نقل و شهرداری‌ها براساس گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

 به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین درباره یارانه اختصاص یافته به بخش‌های غیرخانوار از محل منابع آزاد شده ناشی از هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: بخشی از یارانه‌ها به‌طور نقدی و بخشی دیگر در قالب سهمیه‌ به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده است.

او افزود: طبق گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها، رقمی که طبق قانون باید به بخش‌هایی غیراز خانوارها پرداخت می‌شد، در قالب پرداخت نقدی و تسهیلاتی به بخش‌های صنعت، کشاورزی، حمل‌ونقل و شهرداری‌ها هزینه شد. به گفته وی، درصدها و نسبت‌هایی که باید از محل منابع ناشی از اجرای هدفمندی به بخش‌های صنعت، کشاورزی، حمل‌ونقل و شهرداری‌ها پرداخت می‌شد، پرداخت شده است.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی گفت: براساس گزارش سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، نسبت‌هایی که باید در قالب پرداخت نقدی و سهمیه‌ای به بخش‌های صنعت، کشاورزی، حمل‌ونقل و شهرداری‌های محاسبه ‌می‌شد، مطابق قانون رعایت شده است. فرزین تاکید کرد: هرآنچه تاکنون از محل هدفمندکردن یارانه‌ها درآمد داشته‌ایم، به اضافه تنخواه ابتدایی برداشتی دولت، هزینه شده و حساب و کتاب در این باره شفاف است.

به گزارش همشهری فرزین در حالی ادعا می‌کند سهم بخش‌های مختلف اقتصادی از منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شده که دولت تاکنون گزارشی از دخل و خرج یارانه‌ها ارائه نکرده است. یک سال پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها فعالان بخش خصوصی، نمایندگان مجلس و کارشناسان از ناکارآمدی سیاست حمایتی دولت از بخش تولید گلایه دارند و حتی وزیر صنعت، معدن و تجارت از آماده‌نبودن بخش‌های اقتصادی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به‌دلیل ناکافی‌بودن منابع مالی حمایت از تولید سخن گفته است.

کد خبر 153970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز